dimarts, 24 de maig del 2022

Valorant la vida

 

 
 
L'amo d'un petit negoci, amic del gran poeta Olavo Bilac, cert dia el va trobar al carrer i li va dir:
—Sr. Bilac, estic necessitant vendre casa meva, que vostè tan bé coneix. Em podria fer l'avís per al diari?
Olavo
Bilac va prendre llapis, paper i va escriure:
"Es ven encantadora propietat , on canten els ocells en clarejar en les extenses arbredes. Envoltat per les cristal·lines aigües d'un bonic rierol. La casa, banyada pel sol naixent, ofereix l'ombra tranquil·la de les tardes al balcó."
Alguns mesos després, el poeta es va trobar amb el comerciant i li va preguntar si ja havia venut la casa.
—No hi vaig pensar més —va dir l'home—, després que vaig llegir l'avís, em vaig adonar de la meravella que tenia! 
 

 
De vegades no ens adonem de les coses bones que tenim i anem darrere de falsos tresors. Hem de valorar allò que tenim i hem rebut gratuïtament. Entre aquests regals hi ha la vida, la salut, l'amor, la família, els amics, el somriure dels fills, la saviesa que posseïm, la pau, i tants altres... Són tresors inavaluables
 
Aquest text ha estat publicat com  Valorando la vida
También: L'autèntica riquesa i la cerca per "Valorando"

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada